Shell rozszerzył współpracę z BMW AG i został Partnerem Technologicznym podczas tegorocznych wyścigów samochodowych, w których startują auta BMW serii M. W ramach zawartej umowy BMW rekomenduje paliwa Shell V-Power, a inżynierowie Shell Lubricants wspólnie ze specjalistami BMW Motorsport będą rozwijać technologie, by stworzyć dedykowaną, optymalną mieszankę oleju.
Partnerstwo Technologiczne dotyczy wyścigów Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), TUDOR United SportsCar Championship (USCC) oraz trwającego 24 godziny rajdu po legendarnym torze Nürburgring-Nordschleife (Niemcy), obejmując tym samym wyścigi w Austrii, Kanadzie, Niemczech, Holandii, Rosji oraz Stanach Zjednoczonych. Są to bardzo zróżnicowane wyścigi: od dobrze znanej serii wyścigów DMT samochodów typu sedan, która jest postrzegana jako wyścigi samochodów klasy Gran Turismo (GT) na najwyższym poziomie, po całkowitą nowość, jaką jest seria wyścigów USCC, która odbywa się dopiero po raz drugi i łączy północnoamerykański etos szosowych rajdów samochodowych z wyścigiem wytrzymałościowym. Należy także pamiętać o 24-godzinnym morderczym dla auta i silnika wyścigu po Nürburgring.
„Shell od lat angażuje się w rozwój sportów motorowych. Cieszymy się, że dzięki partnerstwu z BMW Motorsport oraz wyborze Shell jako wyłącznego dostawcy olejów silnikowych dla Grupy BMW na rynek posprzedażowy, mamy możliwość rozszerzania naszych działań również w tym obszarze. Oleje silnikowe Shell Helix Ultra i Pennzoil Platinum oraz paliwa Shell V-Power mogą mieć ogromny wpływ na wyniki osiągane przez auta BMW zarówno na torze, jak i poza nim. Współpraca umożliwi przesunięcie granic możliwości rozwoju naszych produktów, z czego skorzystają wszyscy kierowcy” – powiedział Mark Gainsborough, wiceprezes spółki Shell.
BMW rekomenduje paliwa Shell V-Power
BMW rekomenduje benzynę Shell V-Power oraz Shell V-Power Diesel do swoich samochodów doceniając ponad 100 letnie doświadczenie Shell w obszarze innowacji oraz jego wiodącą pozycję na rynku paliw. Paliwa Shell V-Power zostały stworzone, aby czyścić i chronić najważniejsze części silnika oraz poprawiać jego osiągi. Shell uważany jest za idealnego partnera dla firmy BMW, który jest liderem technologicznym w motoryzacji.
Wyłącznie oleje Shell
Z początkiem 2015 roku Shell został wyłącznym dostawcą olejów silnikowych dla BMW AG na rynku posprzedażowym dla następujących marek: BMW, BMW i, BMW M, MINI oraz BMW Motorrad. Najwyższej jakości oleje silnikowe Shell – marki Helix Ultra i Pennzoil Platinum – będą oferowane klientom Grupy BMW w ponad 140 krajach, m. in. w Chinach, Niemczech, Rosji, RPA, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii i USA.
Technologia najwyższej jakości
Oleje silnikowe Shell zostały zaprojektowane zgodnie ze wszystkimi specyfikacjami silników BMW oraz wyprodukowane na bazie gazu ziemnego przy wykorzystaniu opatentowanej Technologii Shell PurePlus. Dzięki innowacyjnemu procesowi produkcji syntetycznych olejów bazowych powstaje czysty, klarowny olej bazowy, praktycznie pozbawiony wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w ropie naftowej. To pozwala zapewnić jeszcze wyższy poziom oczyszczania i ochrony[1], co oznacza, że żaden inny olej silnikowy nie utrzyma silnika w stanie tak bliskim fabrycznej czystości. Oprócz ulepszonego oczyszczania, oleje Shell Helix Ultra i Pennzoil Platinum, zapewniają lepszą ochronę przed zużyciem i korozją[2], co pomaga przedłużyć żywotność silnika oraz zmniejszyć koszty utrzymania samochodu.
Biorąc pod uwagę fakt, że nowe zasady pozwalają każdemu producentowi wykorzystać jedynie dziewięć silników w ciągu całego sezonu 2015, olej silnikowy odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu trwałości silnika modelu M4 DTM marki BMW. Podczas testów wykonywanych przed rozpoczęciem sezonu firma BMW Motorsport mogła już zaobserwować wydajniejszą pracę i rosnące osiągi silnika, w którym zastosowano olej Shell Helix Ultra w Technologii Shell PurePlus.
Szczegóły współpracy
W ramach projektu Shell powoła dedykowany zespół inżynierów, który będzie współpracować ze specjalistami BMW Motorsport. Wykorzystując dziesięciolecia doświadczeń w sportach motorowych, zespół stworzy mieszankę oleju silnikowego specjalnie dopasowaną do potrzeb modelu BMW M4 DTM. Prace będą trwały przez cały okres testów oraz sezon wyścigowy.
Logotypy marki Shell Helix Ultra oraz Pennzoil Platinum pojawią się na samochodach wyścigowych, kombinezonach kierowców oraz innych materiałach promocyjnych, w tym także na kaskach kierowców oraz na stronie internetowej firmy BMW Motorsport.
O Shell
Shell jest wiodącym globalnym dostawcą środków smarnych dla samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i maszyn przemysłowych. Najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne powstają w trzech głównych centrach badawczo-rozwojowych w Hamburgu, Szanghaju i Houston. Shell produkuje oleje w 50 blendowniach, a smary w 17 zakładach produkcyjnych na świecie, na bazie oleju powstałego z gazu naturalnego, w największej instalacji petrochemicznej zlokalizowanej w Katarze. Niezmiennie od 7 lat Shell zajmuje pierwsze miejsce wśród dostawców środków smarnych
na świecie (źródło: Kline&Company).
Informacje na temat paliw Shell V-Power: http://www.shell.pl/products-services/on-the-road/shell-vpower-experience.html
Informacje na temat olejów Shell Helix Ultra: http://pureplus.shell.com/pl-pl/
[1] Na podstawie testu tworzenia się szlamu Sequence VG przeprowadzonego na oleju SAE 0W-40
[2] W porównaniu ze specyfikacją API SN i w oparciu i testy silnikowe według Sequence IVA i Sequence VIII przeprowadzone w niezależnym laboratorium
Link do strony artykułu: https://cafe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/shell-i-bmw-zaciesniaja-wspolprace